מה עושה תוכנה לניהול נכסים ומי צריך אותה?

אז מה עושה תוכנה לניהול נכסים? לכאורה, התשובה פשוטה – מסייעת בניהול נכסים. אלא שבפועל, מדובר על אתגר מורכב למדי. עוד על אתגר זה, כיצד פותרים אותו ומי זקוק לפתרון המיוחד שנציג, בסקירה הקצרה שלפניכם.

מענה תפור לצורך

בעולם התוכנה יש תוכנות לשימוש כללי ויש כאלה שהן יותר ממוקדות בתחום אחד ספציפי. גיליון אלקטרוני למשל, כגון אקסל, הוא בשימוש נרחב עבור מגוון רחב של מטרות. מצד שני, יש תוכנות כגון תוכנה לקביעת תורים, שהשימוש שלה מאוד ממוקד וברור מראש. מה לגבי ניהול נכסים? כאן העניין מורכב, מאחר שלשם ניהול נכסים יש צורך בפעולות רבות ובטיפול במידע מסוגים שונים. בהתאם לכך, ניתן להשתמש במגוון כלים שונים או ללכת בגישה אחרת לגמרי. גישה של ניהול מרוכז. Enterprise Resource Planning הוא סוג הפתרונות שמאפשר ניהול מרוכז כזה. בעזרת תוכנה לניהול נכסים של תפנית, מקבלים גם ERP וגם מיקוד חשוב נוסף. כלומר, מענה שתפור ככל הניתן לצורך של העסק שמשתמש בו. אז מה הם בעצם ERP ותפנית?

תפנית – הפתרון הממוקד ביותר

תפנית היא מערכת ERP שמיועדת לעסקים גדולים (בלבד). ERP היא למעשה מערכת ניהול בגישה של ניהול מרוכז, אשר מטפלת במקום אחד, בתהליכים עסקיים שונים ומידע שקשור בהם. תארו לעצמכם למשל מצב, שבו שומרים פרטי לקוחות במחלקת השיווק (כרשימת "לידים") ואחר כך גם במחלקת המכירות (כפרטי לקוח שכבר ביצע רכישה) ואולי גם במחלקות אחרות כגון תמיכה. עדיף לשמור הכל רק במקום אחד. כך יש פחות טעויות ובלבולים. מעבר לכך, תפנית מותאמת מראש לשורה ארוכה של מגזרים עסקיים. עבורם, היא בעצם פתרון ייחודי שהוא ה"בסט אוף בריד" בתחומו. המגזרים כוללים גם ניהול נכסים, אך גם מוסדות אקדמיה ומלכ”רים, עסקים בתחום מוצרי הגמר לבית (ריצוף, קרמיקה, סניטציה), ניהול מרכזים לוגיסטיים, יבוא ושיווק מוצרי צריכה, מרכזים רפואיים, אשראי חוץ בנקאי, קמעונאות, בתי דיור מוגן וחברות שירותים. התאמה זו, חוסכת למי שרוכשים אותה את הצורך לבצע את ההתאמה בעצמם. חשוב להבין, שמדובר במערכות גדולות למדי ומורכבות. להתאים אותן לבד למגזר שלכם, איננו דבר של מה בכך, מבחינת השקעת משאבי זמן, כח אדם וכסף. כמובן, דרוש גם ידע מתאים לכך – האם יש לכם אותו? פתרון קל ומשתלם וגם איכותי יותר, הוא לרכוש מוצר ERP מותאם מראש וזו היא כאמור תפנית.

מה היא כוללת?

מלבד יכולת ניהול נכסים, תפנית מציעה גם

 

 

  • ניהול פרויקטים – ניהול פרויקטי נדל"ן יזמיים, ניהול פרויקטי בניה, תכנון פרויקט, ניהול מכרזים, ניהול הנדסי, ניהול חוזים והתחשבנויות.
  • ניהול מכירות – ניהול מחירונים וניהול היסטוריית השינויים במחירונים, ניהול אינטראקציה עם לקוחות שמתעניינים בשירותיכם, ניהול פעילויות רכישה, חוזים ועמלות.
  • ערבויות – ניהול ערבויות מתקדם, כולל ערבות בנקאית, ערבות בדק ושטרות חוב. מודול זה מאפשר לבצע פעולות כהארכת ערבויות, ביטולן, קישור ערבויות לחוזים ועוד.
  • שירות ואחזקה – ניהול המידע והתהליכים בכל הנוגע לשירות הלקוחות, לאחזקה מונעת למבנים ולהסכמי שירות. ניהול מרוכז של קריאות שירות וטכנאים וקבלת דיווחים מהשטח מהטכנאים, באמצעות אפליקציה.

מי עומד מאחוריה?

הפיתוח של מערכת תפנית מבוצע כולו במקום מרכזי אחד, באופן שמאפשר להבטיח אינטגרציה מלאה בכל מרכיבי הפתרון. מקום זה הוא חברת הטכנולוגיה הוותיקה והמוערכת מטריקס. בתפנית מקבל ביטוי הניסיון הרב שמטריקס צברה לגבי מערכות ERP, כמו גם  מחקר מתמשך שלה על דרישות השוק הישראלי. למעשה, תפנית נמצאת בפיתוח מתמשך, במשך כשני עשורים. זמן רב למדי, שבמהלכו היא הפכה משוכללת יותר ויותר. פונקציות חדשות, שיפורים שונים לממשק המשתמש, למנגנונים שמאחורי הקלעים ועוד. התוצר, הוא מוצר בשל מאוד וברמה הכי גבוהה.

לסיכום

כל מי שעוסק בניהול נכסים, ימצא בתפנית כלי עזר רב עוצמה. כדאי להכיר ולנסות!

נגישות