04/10/2024 04:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טבילה בג'קוזי: כן או לא – ומתי להיזהר?

אחד מהטרנדים החמים של השנים האחרונות כולל רביצה בתוך ג'קוזי, בין אם מדובר בג'קוזי שנמצא בתוך מלון או ספא או ברכישה של ג'קוזי ביתי. כאשר לוקחים בחשבון כי טווח המחירים של ג'קוזי פחת באופן משמעותי וכיום ניתן לבצע רכישה של ג'קוזי בעלות כספית אטרקטיבית, אין זה פלא מדוע הישראלים כמו גם רבים בכל רחבי העולם אוהבים לשהות בתוך אמבט תוסס. יחד עם זאת, צריך לזכור כי היתרונות מגלמים בחובם גם חסרונות, ועל כן בחרנו להציג את כל מה שצריך לדעת – רגע לפני שטובלים בג'קוזי.

מהם היתרונות של ג'קוזי?

ראשית, טבילה בג'קוזי מאפשרת לכם להזרים בצורה טובה יותר את הדם, וזאת בשל הטמפרטורות הגבוהות של המים אשר משפיעות באופן ישיר על המדדים הגופניים, כמו לחץ הדם. למעשה, כאשר טובלים בג'קוזי מרגישים באופן מידיי תחושה של רגיעה ושלווה, כאשר בניגוד לבריכה, ניתן להתקין את הג'קוזי גם באוויר הפתוח וגם במקום סגור, ובהתאם לכך להוביל לניצול מקסימלי של זמן השהות בג'קוזי לטובת הפחתת לחצים ואפילו יצירה של זמן איכות ביחד עם בני המשפחה או בן או בת הזוג.

זאת ועוד, בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה שבמסגרתה יותר ויותר יצרנים מובילים מספקים גם אביזרים נלווים כמו למשל מערכת שמע שאליה ניתן לחבר את המכשיר הנייד, ולהאזין למוזיקה או פודקסטים בזמן השהות בג'קוזי.

טבילה בג'קוזי: כן או לא - ומתי להיזהר?

ממה כדאי להיזהר?

ההמלצה היא לשהות בג'קוזי למשך זמן קצוב, וזאת בשל העובדה כי שכשוך במי הג'קוזי עלול לחשוף אתכם לנוזלי גוף של אנשים אחרים כמו גם לחיידקים המצויים בתוך המים. בשונה מבריכת שחייה, במי הג'קוזי אין סירוקוליזציה של המים ועל כן בזמן השהייה שואפים טיפות זעירות של מים אשר מכילות חיידקים אשר עלולים להוביל להתפתחות של מחלות כמו גם דלקות, בשל החשיפה לחיידקים כמו חיידק האי קולי.

על כן, אם אתם נכנסים לג'קוזי בספא או במלון רצוי להקפיד על זמן שהייה קצר של בין עשר דקות ועד עשרים דקות, ואילו מדובר בג'קוזי ביתי, הקפידו לחטא את הג'קוזי באופן קבוע וכן להימנע משהייה ארוכה מדי אשר עלולה כאמור להוביל לחשיפה לחיידקים המצויים בתוך המים ועל הדפנות.

לסיכום

שכשכוך בג'קוזי מהווה הזדמנות מצוינת להירגע, ליצור זמן איכות ואפילו אלמנט רומנטי ביחד עם בני הזוג. אולם, צריך לזכור כי החשיפה לחיידקים המצויים בתוך המים עשויה להוביל לבעיות גופניות ובריאותיות ממושכות, ועל כן הקפדה על זמן שהייה קצר לצד חיטוי הוא חלק בלתי נפרד מניצול של ג'קוזי לטובת צרכים של הירגעות ומנוחה אך גם הבנה כי מדובר במרכיב בריאותי שאליו צריך לשים לב, כל זאת מתוך מטרה להוביל לרביצה שהיא גם נעימה אבל גם בעלת אספקט בריאותי.

מאמרים בנושא

דברו איתנו על מה שמעניין אתכם

נופש בחיפה

נגישות